⋆⋆⋆ DOBRO DOŠLI NA NOVO WEB MJESTO NAŠE ŠKOLE ⋆⋆⋆

Projekti u šk. god. 2023./2024.

eTwinning projekt - Mindset Mastery

Ove godine, nakon jedne godine pauze, naša škola ponovo sudjeluje u jednom eTwinning projektu. Mindset Mastery je projekt u kojemu, osim naše škole, sudjeluju škole iz Turske, Bugarske, Rumunjske, Tunisa i Armenije.

Glavni je cilj ovog projekta razvijanje vještina kritičkoga i kreativnog mišljenja.  Kako živimo u vremenu ubrzanog tehnološkog razvoja i  poplave informacija, ove vještine postaju neophodne za život i rad u 21. stoljeću. Zato ih treba integrirati u nastavne kurikulume jer vještine kritičkoga i kreativnog mišljenja ne razvijaju se same po sebi  već zahtijevaju poučavanje, vođenje, vježbanje. Također, razvijanje ovih vještina nije jednokratni čin već dugoročni proces stoga s poučavanjem treba započeti u što ranije. Upravo zato  projekt Mindset Mastery  dobar je način i jedan mali korak prema ovom cilju.

DABAR – projekt međunarodnog natjecanja iz informatike i računalnog razmišljanja

Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, a od 2016. u izradi zadataka sudjeluju i hrvatske učiteljice i učitelji.

Izazov Dabar @ucitelji.hr se izvrsno nadovezuje na kurikularnu reformu kojom se potiče razvoj računalnog razmišljanja od prvog razreda osnovne škole kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

HIPPO English Language Olympiad - English Without Borders

HIPPO Olimpijada međunarodno je natjecanje u poznavanju engleskog jezika. Pod geslom „English Without Borders”, odnosno „Engleski bez granica” organizator natjecanja Global Hippo Association želi promovirati učenje engleskog jezika, kao i potaknuti suradnju te natjecateljski duh među mladima, njihovim učiteljima i mentorima, njegovati toleranciju, međukulturalnu razmjenu te na samom kraju i stvaranje prijateljstava među natjecateljima, a suradnje među učiteljima.

U ovom projektu nekoliko je ključnih ciljeva: razvijanje vještinja slušanja, čitanja, govorenja i pisanja u engleskom jeziku, poticanje učenika da se natječu u znanju engleskog jezika promoviranje važnosti engleskoga jezika, povezivanje učenika iz različitih zemalja, poboljšavanje suradnje između učitelja iz različitih zemalja  te međukulturalna suradnja  

Zvukovi Suvremenog Učenja: Glazba i Tehnologija

Projekt “Zvukovi suvremenog učenja: glazba i tehnologija” školski je projekt osmišljen kako bi potaknuo kreativnost, inovativnost i tehnološku pismenost među učenicima. Financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja s proračunom od gotovo 3.000€, ovaj projekt omogućuje učenicima istražiti svijet elektroničke glazbe koristeći suvremenu opremu za stvaranje elektroničke glazbe.

Ciljevi projekta su višestruki. Prvo, želimo učenicima pružiti priliku istražiti i razumjeti osnovne principe glazbene produkcije. Kroz praktičan rad s glazbenim alatima, učenici razvijaju svoju kreativnost i maštu, ali i tehnološke i glazbene vještine. Drugi cilj je poticanje timskog rada i suradnje, gdje učenici zajedno rade na stvaranju glazbenih kompozicija. Na taj način, projekt također doprinosi razvoju samopouzdanja i motivacije učenika, pružajući im platformu za izražavanje svojih ideja i emocija kroz glazbu.

Vremenska postaja budućnosti

Projekt “Vremenska postaja budućnosti” je školski projekt koji omogućuje darovitim učenicima dizajnirati i izraditi modernu meteorološku postaju koristeći Arduino mikrokontrolere i razne senzore. Ovaj projekt nadogradnja je na postojeću GLOBE mjernu postaju, pružajući preciznije i raznolikije podatke o vremenskim uvjetima. Učenici prikupljaju podatke o brzini i smjeru vjetra, količini oborina, temperaturi, tlaku zraka, vlažnosti i razini osvjetljenja. Kroz bežičnu tehnologiju, postaja kontinuirano prati i šalje podatke na internet, omogućujući pristup informacijama putem računala i posebne mobilne aplikacije.

Ciljevi ovog projekta uključuju razvoj tehničkih i prirodoslovnih vještina učenika, poticanje kreativnosti i inovativnosti te unapređenje suradnje i timskog rada. Učenici kroz praktičan rad stječu vrijedna iskustva u programiranju, elektronici i analizi podataka. Projekt također nastoji povećati njihovo razumijevanje meteoroloških pojava i važnost točnih podataka za lokalnu zajednicu. Dugoročno, projekt doprinosi održivom obrazovanju i koristi ne samo učenicima, već i cijeloj zajednici kroz pružanje relevantnih i pravovremenih meteoroloških informacija.

Obilježavanje Europske godine vještina 2023.

Školski projekt “Obilježavanje Europske godine vještina 2023.” je osmišljen kako bi potaknuo učenike na prepoznavanje i razvijanje raznovrsnih vještina koje su ključne u suvremenom društvu. Projekt teži promicanju svijesti o važnosti različitih vještina koje doprinose osobnom i profesionalnom razvoju svakog pojedinca. Kroz razne aktivnosti, učenici unapređuju svoje komunikacijske, socijalne i medijske vještine, što im omogućava da se uspješnije nose s izazovima današnjeg svijeta. Osim toga, projekt naglašava značaj kritičkog mišljenja i kreativnog izražavanja, potičući učenike da budu inovativni i analitični u svom pristupu različitim problemima.

Ciljevi ovog projekta uključuju razvoj različitih vrsta pismenosti, uključujući informacijsku, informatičku i medijsku pismenost. Učenici se potiču razvijati svoje sposobnosti razumijevanja i korištenja informacija iz različitih izvora, što im omogućava postati informirani i odgovorni građani. Također, projekt naglašava važnost kritičkog mišljenja, omogućavajući učenicima analizirati informacije i donose utemeljene zaključke. Kroz kreativne aktivnosti, učenici imaju priliku izražavati svoje ideje na inovativan način, čime se potiče njihova maštovitost i sposobnost stvaranja novih rješenja.

Život i djelo Dragutina Tadijanovića - državni kviz

Projekt “Život i djelo Dragutina Tadijanovića – državni kviz” osmišljen je kako bi se učenici osmih razreda upoznali s važnim aspektima života i djela ovog istaknutog hrvatskog pjesnika. Projekt ima nekoliko ključnih ciljeva, među kojima su popularizacija Tadijanovićeva stvaralaštva, obilježavanje njegova rođendana te istraživanje njegovog života i djela. Kroz sudjelovanje u školskom književno-zabavnom kvizu, učenici imaju priliku pokazati svoje znanje o Tadijanoviću, dok istovremeno razvijaju svoje istraživačke i analitičke vještine.

Dodatne aktivnosti uključuju posjet Spomen-domu Dragutina Tadijanovića, gdje učenici mogu iz prve ruke vidjeti eksponate vezane uz njegov život, te posjet Franjevačkom samostanu, koji nudi dublji uvid u kulturni i povijesni kontekst u kojem je Tadijanović stvarao. Ove aktivnosti ne samo da obogaćuju znanje učenika o značajnom književniku, već i potiču njihovu ljubav prema književnosti i kulturi. Projekt na taj način doprinosi široj kulturnoj i obrazovnoj misiji škole, povezujući učenike s važnim segmentima nacionalne baštine.

Obilježavanje Dana medijske pismenosti

Školski projekt “Obilježavanje Dana medijske pismenosti” osmišljen je s ciljem unapređenja medijske pismenosti među učenicima petih i sedmih razreda. Projekt se provodi unutar nastave hrvatskoga jezika, omogućujući učenicima razviti vještine kritičkog vrednovanja medijskih poruka i internetskih izvora. Kroz razne aktivnosti, učenici uče prepoznati pouzdane izvore informacija, analizirati medijske sadržaje te kritički pristupiti informacijama koje svakodnevno primaju.

Ciljevi projekta uključuju razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika, što im pomaže postati svjesnima i odgovornima korisnicima medija. Učenici će kroz praktične zadatke i rasprave učiti kako prepoznati manipulativne medijske poruke i donositi informirane zaključke. Na taj način, projekt ne samo da obogaćuje nastavu hrvatskog jezika, već i doprinosi širem obrazovnom cilju osposobljavanja učenika za snalaženje u suvremenom medijskom okruženju.

Djeca za cool djecu

Školski projekt “Djeca za cool djecu” osmišljen je kako bi promovirao toleranciju prema različitostima među učenicima. Cilj projekta je potaknuti učenike na prepoznavanje i prihvaćanje različitosti kao bogatstva društva, te razvijanje svijesti o važnosti tolerancije kao temelju uspjeha i promicanja nediskriminacije. Kroz ovaj projekt, učenici imaju priliku sudjelovati u raznim aktivnostima koje ih potiču da mijenjaju negativne stavove u pozitivne, te da prihvaćaju i poštuju različitosti među svojim vršnjacima i u zajednici.

Projekt se realizira kroz suradnju s učiteljima, roditeljima, Osnovnom školom Milan Amruš i Centrom za socijalnu skrb. Učenici sudjeluju u raznim radionicama i sportskim igrama koje su osmišljene kako bi promovirale zajedništvo, suradnju i međusobno poštovanje. Kroz ove aktivnosti, učenici ne samo da uče o važnosti tolerancije, već i praktično primjenjuju stečeno znanje, što doprinosi stvaranju pozitivne i uključive školske zajednice.

Dan osoba s Down sindromom

Školski projekt “Dan osoba s Down sindromom” ima za cilj promicanje tolerancije prema različitostima među učenicima. Projekt je usmjeren na povećanje svijesti o važnosti prihvaćanja i poštovanja različitosti kao ključnog elementa uspješnog i inkluzivnog društva. U sklopu projekta, učenici će sudjelovati u aktivnostima koje promoviraju nediskriminaciju i potiču promjenu negativnih stavova prema osobama s Down sindromom u pozitivne.

Aktivnosti projekta uključuju suradnju s učiteljima, roditeljima, Osnovnom školom Milan Amruš te Centrom za socijalnu skrb. Učenici će sudjelovati u radionicama i sportskim igrama koje su osmišljene kako bi potaknule zajedništvo, razumijevanje i međusobno poštovanje. Kroz ove aktivnosti, projekt ne samo da educira učenike o Down sindromu, već i praktično pokazuje kako tolerancija i različitosti obogaćuju naše društvo, stvarajući pozitivnu i podržavajuću školsku zajednicu.

Novinarska radionica manifestacije U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić

Projekt “Novinarska radionica manifestacije U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić” osmišljen je s ciljem razvijanja vještina pisanja i govorenja među učenicima. Kroz ovaj projekt, učenici se potiču na kreativno izražavanje te tako razvijaju samostalnost, samopouzdanje i odgovornost. Učenici će pratiti događaje vezane uz manifestaciju, što im pruža priliku primijeniti svoje novinarske vještine u stvarnom okruženju.

Aktivnosti uključuju pisanje novinarskih uradaka, snimanje radijskih zapisa i izradu fotografija koje će biti objavljene na mrežnim stranicama manifestacije. Ovim projektom, učenici ne samo da poboljšavaju svoje komunikacijske sposobnosti, već i stječu praktično iskustvo u novinarstvu, što dodatno jača njihovu samostalnost i odgovornost. Projekt tako doprinosi cjelokupnom razvoju učenika, pružajući im platformu za izražavanje i učenje kroz praksu.

Engleski jezik - Spelling Bee Competition

Projekt “Engleski jezik – Spelling Bee Competition” osmišljen je kako bi učenicima približio natjecanje u slovkanju, preuzeto iz američke kulture i prilagođeno učenju engleskog jezika kao stranog jezika u Hrvatskoj. Ciljevi projekta uključuju upoznavanje učenika s poviješću i korijenima ovog natjecanja, kao i s engleskom abecedom te aktivnošću slovkanja riječi na zanimljiv i interaktivan način. Kroz sudjelovanje u natjecanju, učenici će se poticati na razvijanje i primjenu jezičnih vještina, što im pomaže u savladavanju engleskog jezika.

Aktivnosti projekta obuhvaćaju organizaciju i sudjelovanje u natjecanju u slovkanju na engleskom jeziku, gdje učenici kroz igru i natjecanje poboljšavaju svoje znanje i vještine. Ovaj projekt ne samo da potiče učenike na aktivno učenje, već i razvija njihovo samopouzdanje u korištenju engleskog jezika. Na taj način, projekt doprinosi cjelokupnom jezičnom obrazovanju učenika, motivirajući ih da se usavršavaju i zabavljaju u isto vrijeme.

European Day of Languages

Projekt “European Day of Languages” ima za cilj istaknuti važnost i raznolikost svih jezika te potaknuti učenike na učenje što više jezika u svakoj životnoj dobi, u školi i izvan nje. Ovaj projekt naglašava značaj jezične raznolikosti kao ključa za postizanje većeg međukulturalnog razumijevanja i očuvanja bogate kulturne baštine Europe. Kroz različite aktivnosti, učenici će biti potaknuti na prepoznavanje i vrednovanje različitih jezika koji obogaćuju naš kontinent.

Učenici će sudjelovati u raznim radionicama i interaktivnim zadacima koji će im pomoći uočiti važnost jezične raznolikosti. Kroz ove aktivnosti, učenici će ne samo poboljšati svoje jezične vještine, već i razviti dublje razumijevanje i poštovanje prema različitim kulturama, čime se potiče njihova otvorenost i svijest o globalnoj zajednici.

Movie Night – Filmska večer

Školski projekt “Movie Night – Filmska večer” osmišljen je kako bi potaknuo učenike na učenje engleskog jezika kroz zabavne i interaktivne aktivnosti. Ciljevi ovog projekta uključuju razvijanje slušanja i čitanja s razumijevanjem, širenje vokabulara te vježbanje govora na engleskom jeziku. Gledanje filmova na engleskom jeziku s titlovima na istom jeziku omogućuje učenicima da na zanimljiv i dinamičan način usvoje nove riječi i izraze, te poboljšaju svoje jezične vještine.

Aktivnosti projekta realiziraju se kroz gledanje prikladnih tematskih filmova na engleskom jeziku, uz engleske titlove, što učenicima pomaže u boljem razumijevanju izgovorenih riječi i fraza. Ova metoda učenja omogućuje učenicima da povežu slušanje i čitanje, te da kroz kontekst bolje shvate značenje i upotrebu novih riječi. Kroz filmske večeri, učenici će ne samo uživati u gledanju filmova, već će i aktivno raditi na poboljšanju svog znanja engleskog jezika, što doprinosi njihovom samopouzdanju i jezičnim sposobnostima.

HUPE in the Storyland

Projekt “HUPE in the Storyland” osmišljen je kako bi potaknuo učenike na učenje engleskog jezika kroz kreativno pisanje kratkih priča. Ciljevi projekta uključuju razvijanje vještine pisanja, širenje vokabulara i vježbanje pisanja na engleskom jeziku. Učenici će kroz stvaranje vlastitih priča poboljšati svoje jezične sposobnosti i istovremeno uživati u kreativnom procesu stvaranja sadržaja na stranom jeziku.

Način realizacije aktivnosti uključuje pisanje kratkih kreativnih priča na engleskom jeziku, pri čemu učenici sudjeluju na nacionalnom natječaju. Ova aktivnost ne samo da motivira učenike da usavrše svoje pisanje, već im pruža i priliku da se natječu s vršnjacima iz drugih škola, što dodatno potiče njihov interes i angažman. Kroz projekt “HUPE in Storyland”, učenici razvijaju svoje jezične vještine na zabavan i izazovan način, obogaćujući svoj vokabular i jačajući samopouzdanje u korištenju engleskog jezika.

English Pub Quiz

Školski projekt “English Pub Quiz” osmišljen je kako bi potaknuo učenike na učenje engleskog jezika kroz zabavu i igru. Ciljevi projekta uključuju razvijanje slušanja i čitanja s razumijevanjem, širenje vokabulara te vježbanje govora na engleskom jeziku. Sudjelovanje u kvizu omogućava učenicima da na dinamičan i interaktivan način usvoje nove informacije i jezične vještine.

Način realizacije aktivnosti uključuje sudjelovanje u kvizu znanja o engleskom jeziku te zemljama engleskog govornog područja. Učenici će kroz pitanja i odgovore proširiti svoje znanje o kulturi, povijesti i geografiji tih zemalja, dok istovremeno jačaju svoje jezične sposobnosti. Ovaj projekt kombinira edukaciju i zabavu, potičući učenike da aktivno sudjeluju, uče kroz igru i povećavaju svoje samopouzdanje u korištenju engleskog jezika.

Obilježavanje Dana Europe

Projekt “Obilježavanje Dana Europe” osmišljen je kako bi učenici na zanimljiv i interaktivan način obilježili Dan Europe. Cilj projekta je povećati svijest učenika o važnosti Dana Europe i o bogatstvu europske kulturne i geografske raznolikosti. Kroz razne aktivnosti, učenici će imati priliku produbiti svoje znanje o Europi te razviti osjećaj pripadnosti europskoj zajednici.

Način realizacije aktivnosti uključuje osmišljavanje i organiziranje kviza o poznavanju Europe te izložbu pod nazivom “Zanimljive europske razglednice”. Kroz kviz, učenici će testirati svoje znanje o europskim zemljama, njihovim kulturama, povijesti i geografiji, dok će izložba razglednica omogućiti vizualno i kreativno predstavljanje raznih aspekata europskih zemalja. Ovaj projekt ne samo da obogaćuje nastavu geografije i knjižnice, već i potiče učenike na aktivno sudjelovanje i učenje kroz igru i kreativne izraze.

GLOBE projekt

Školski GLOBE projekt ima za cilj primjenom GLOBE protokola osmisliti, pripremiti i realizirati početno znanstveno istraživanje na istraživačkom području naše škole. Kroz ovaj projekt, učenici će steći brojna odgojno-obrazovna postignuća. Naučit će korake u izradi znanstvenog rada i primijeniti ih kroz kreiranje GLOBE istraživanja. Također, razvijat će sposobnost određivanja hipoteza projekta i primjenu postupaka za dokazivanje ili opovrgavanje hipoteze, te ovladati tehnikama terenskog rada i primjenom GLOBE protokola. Učenici će također poboljšati svoje vještine pisanja sažetka, analize rezultata, diskusije i formiranja zaključaka te povećati svoje kompetencije u područjima forme pisanog oblika istraživačkog projekta i uspješne prezentacije.

Rad u sklopu projekta obuhvaća postavljanje hipoteze i formuliranje istraživačkih pitanja, primjenu GLOBE protokola kroz planirana mjerenja i analizu rezultata, te prikaz rezultata u tabličnom i grafičkom obliku. Nadalje, učenici će napisati početni znanstveni rad, održati prezentacije i predstaviti svoj rad. Ovaj projekt potiče timski i suradnički rad, mentorski pristup, te korištenje stručne literature i GLOBE web baze podataka kao osnovu za istraživanje i učenje. Kroz sve ove aktivnosti, učenici će imati priliku primijeniti stečeno znanje na stvarnom istraživačkom projektu te razviti važne vještine koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i profesionalnom razvoju.

Mala škola financijske pismenosti

Projekt “Mala škola financijske pismenosti” ima za cilj upoznati djecu od 5. do 8. razreda s stvarnim značenjem pojmove poput novca, plaće, režija, štednje, cijene i plaćanja u trgovini. Kroz ovu aktivnost, koja uključuje oko 300 sudionika iz škole te očekivano 200 sudionika iz drugih škola Republike Hrvatske, učenici će naučiti osnove financijske pismenosti prilagođene njihovoj dobi, uz naglasak na moralnu komponentu financijskih odluka.

Nositelji ovog projekta su učenici od 5. do 8. razreda koji će sudjelovati u aktivnostima koje će ih educirati o važnosti upravljanja financijama. Kroz interaktivne radionice i igre, učenici će steći temeljna znanja o novcu, štednji, i financijskim odlukama. Ovaj projekt pruža priliku učenicima razviti odgovoran odnos prema novcu i financijama, što će im biti korisno u svakodnevnom životu i budućem financijskom planiranju.

Klokan bez granica

Projekt “Klokan bez granica” ima za cilj popularizirati matematiku i omogućiti širenje osnovne matematičke kulture među mladima. Organizacija igre “Matematički klokan” pruža priliku učenicima da se natječu i pokazuju svoje matematičke vještine izvan redovnih školskih programa. Kroz ovu aktivnost, želi se motivirati učenike da razvijaju ljubav prema matematici i stvaraju pozitivan odnos prema ovom znanstvenom području.

Natjecanje “Matematički klokan” organizira se svake godine u ožujku, istoga dana i u isto vrijeme, u svim zemljama sudionicama. Sudionici se suočavaju s 24 zadatka različite težine, koji su prilagođeni njihovoj razini znanja. Zadaci su postavljeni tako da potiču logičko razmišljanje i kreativnost, te pomažu u razvijanju matematičkih vještina. S obzirom na međunarodni karakter natjecanja, pitanja su dostupna na službenim jezicima “Klokana” – francuskom i engleskom, a također su prevedena na jezike zemalja sudionica kako bi svi mogli sudjelovati pod jednakim uvjetima. Ova aktivnost pruža učenicima ne samo priliku za natjecanje, već i za učenje i zabavu, te promovira pozitivan stav prema matematici u širem društvenom kontekstu.

Večer matematike

Projekt “Večer matematike” ima za cilj popularizaciju matematike i poticanje učenika za nastavak matematičkog obrazovanja. Kroz ovu aktivnost želi se stvoriti pozitivan stav prema matematici te potaknuti učenike vidjeti matematiku kao zabavnu i korisnu disciplinu. Sudjelovanje u večeri matematike pruža priliku učenicima kroz interaktivne radionice i aktivnosti otkriti zabavnu stranu matematike i stvoriti nove ideje o tome što ona zapravo jest.

Večer matematike sastoji se od skupa interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava prema matematici. Sudjelovanje u ovim zabavnim aktivnostima omogućuje učenicima shvatiti kako matematika nije samo suhoparna teorija, već disciplina koja je prisutna u svakodnevnom životu i koja može biti iznimno zabavna. Kroz rješavanje matematičkih problema na kreativan način, učenici razvijaju svoje vještine, potiču svoju znatiželju te stječu povjerenje u vlastite matematičke sposobnosti. Ova aktivnost također promiče inkluzivnost, jer pokazuje da matematika može biti dostupna i zanimljiva svima, bez obzira na njihovu razinu znanja ili talenta.

Male kreativne socijalizacijske skupine

Prevencijski program “Male kreativne socijalizacijske skupine” ima za cilj osnažiti socijalno-emocionalne vještine učenika 4. razreda kako bi se prevencijom razvoja socio-emocionalnih teškoća unaprijedila njihova dobrobit. Kroz ovaj program, učenici će imati priliku osvijestiti važnost pozitivnog mišljenja o sebi, jačati samopouzdanje te razvijati i jačati socijalne i komunikacijske vještine.

Ove radionice obuhvaćaju teme kao što su samopoštovanje, komunikacijske vještine, tolerancija, empatija, vještine rješavanja problemskih situacija te suočavanje sa stresom. Tijekom programa, koristit će se različiti upitnici kako bi se pratilo ponašanje i doživljavanje učenika te će se provesti aktivnosti poput izrade plakata na različite teme kako bi se dodatno potaknula kreativnost i interakcija među učenicima. Ovaj program pruža podršku učenicima u razvoju njihovih socio-emocionalnih vještina te im pomaže u izgradnji pozitivnog odnosa prema sebi i drugima.

Skip to content