⋆⋆⋆ DOBRO DOŠLI NA NOVO WEB MJESTO NAŠE ŠKOLE ⋆⋆⋆

Zabavna nastavna aktivnost “Šifriraj i dešifriraj”

by | 17. prosinca 2024.

Zadnji tjedan nastave u prvom polugodištu učenici budu već u prazničkom i blagdanskom raspoloženju te je tada učitelj povijesti David Magdić s petašima proveo zabavnu nastavnu aktivnost “Šifriraj i dešifriraj.”

Učenici petoga razreda u prvom polugodištu uče o prvim slikovnim pismima i narodima koji su osmislili prva slikovna pisma, Sumeranima i Egipćanima. Kako bi se učenicima približila prva slikovna pisma, može se na zadnja dva sata u polugodištu provesti zabavna aktivnost Šifriraj i dešifriraj. Kroz ovu se aktivnost učenici mogu okušati u pisanju klinastim pismom i hijeroglifima, ali i u dešifriranju rečenica na tim pismima. 

Kroz ovu aktivnost učenici izrađuju ,,šifre’’ na klinastom pismu i hijeroglifima koje onda u paru ili skupinama dešifriraju. Cilj ove aktivnosti je da se učenici zabave i da razvijaju različite vještine. Učenici kroz ovu aktivnost razvijaju vještinu pisanja na klinastom pismu i hijeroglifima, uspoređuju egipatsko slikovno pismo i klinasto pismo s današnjim pismom – latinicom, razvijaju vještinu transliteracije s hijeroglifa na latinicu te klinastog pisma na latinicu, razvijaju vještinu razmišljanja i dekodiranja. 

Aktivnost se sastoji od više manjih aktivnosti:  

  • Uvodna aktivnost – predstavljanje hijeroglifa i klinastog pisma, objašnjavanje zadatka i podjela listića sa znakovima. 
  • Aktivnost šifriranja – učenici osmišljavaju rečenicu ili pojam (o gradivu iz povijesti) na klinastom pismu ili hijeroglifima. 
  • Aktivnost dešifriranja – učenici u zadanom roku pokušavaju dešifirati što više listića.  
  • Završna aktivnost – evaluacija  

Upute za provođenje aktivnosti:

Učitelj najprije podijeli učenicima prazan list papira veličine A4 (svaki učenik dobije jedan list papira) te listić sa znakovima klinastog pisma i hijeroglifa. 

Učenici trebaju list papira preklopiti kao čestitku. S vanjske strane trebaju napisati rečenicu na hijeroglifima ili klinastom pismu. S unutarnje strane, ali na drugoj polovici papira tu istu rečenicu trebaju napisati na hrvatskom jeziku. Zatim moraju označiti istim brojem vanjsku stranu (na klinastom pismu ili hijeroglifima) i unutarnju stranu (na hrvatskom jeziku) te škarama izrezati papir na pola. 

Učiteljica podijeli učenike u parove ili skupine i podijeli im listiće za dešifriranje koje su sami izradili. Učenici dešifriraju pomoću tablice, a kada su gotovi provjeravaju jesu li točno dešifrirali pomoću brojeva na listiću. 

Učenici koji su u određenom vremenskom roku dešifrirali najviše listića, pobijedili su.

Učenici su se sudjelujući u zabavnoj nastavnoj aktivnosti Šifriraj i dešifriraj zabavili, ali razvijali niz važnih vještina kao što su vještina pisanja slikovnim pismom (klinastim pismom i hijeroglifima), vještinu transliteracije, razmišljanja i dekodiranja. 

Čitanje i pisanje hijeroglifa i klinastog pisma može biti korisno jer transformacija riječi u dinamičan slikovni kod predstavlja izazovnu zagonetku za učenike. Kroz dešifriranje simbola i tekstova učenici se zabavljaju, a sam natjecateljski trenutak čini aktivnost uzbudljivom.

Literatura i izvori:

ADRESA

Huge Badalića 8

35000 Slavonski Brod

Hrvatska

KONTAKT

035 / 447 – 314

ured@os-igkovacic-sb.skole.hr

ŠKOLSKO ZVONO

1. 8.00 8.45
2. 8.50 9.35
3. 9.50 10.35
VELIKI ODMOR
4. 10.50 11.35
5. 11.40 12.25
6. 12.30 13.15
7. 13.30 14.15
8. 14.20 15.05
9. 15.10 15.55
10. 16.00 16.45

ŠKOLSKI LIST MALI GORAN

ŠKOLSKA KNJIŽNICA

OŠIGKSB @FACEBOOK

IGKTV @YOUTUBE

WEB ARHIVA

Skip to content